NOWOŚĆ

Canon Future Book Forum 2018 już za nami  

Canon Future Book Forum 2018 już za nami  

W dniach 21-22 listopada w Canon Customer Experience Centre w niemieckim Poing odbyło się jedno z największych wydarzeń poświęconych rynkowi wydawniczemu. Szósta edycja Canon Future Book Forum w tym roku przyciągnęła ponad 400 wydawców z całego świata, producentów i dystrybutorów książek oraz ekspertów zajmujących się tą tematyką.

Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był rozwój rynku wydawniczego w duchu inteligentnych technologii, czyli jak rozwijać działalność wydawniczą i otwierać się na nowe źródła przychodów.

Podczas dwóch dni prezentacji i warsztatów uczestnicy dyskutowali o potędze danych, wartościach płynących z budowania bezpośrednich relacji z czytelnikami oraz tworzących się mikrospołecznościach, będących bardzo ważną grupą docelową wydawnictw. Rozmawiano także dużo o strategiach wielokanałowych i synergii oferty opartej na spójnym przekazie w różnych kanałach komunikacji.

Wykorzystanie danych do personalizacji oferty i zwiększania doświadczeń użytkowników również było tematem szeroko komentowanym podczas Canon Future Book Forum. Omawiano także najnowsze technologie Canon projektowane do obsługi modelu druku na żądanie (print-on-demand), które dzięki drukowi w niskich nakładach pozwalają m.in. minimalizować zasoby magazynowe.

– Future Book Forum to fascynujące wydarzenie, napędzające innowacyjne myślenie na temat branży wydawniczej. To platforma do tworzenia nowych relacji biznesowych, ale również nastawiona na networking – miejsce wymiany myśli i strategii nastawionych na dostarczanie konsumentom najlepszych i spójnych treści niezależnie od kanału. Współpraca wydawców i kreowanie nowych możliwości napędza rynek i pozwala jeszcze lepiej wykorzystać nowoczesne technologie druku – powiedział prof. Peter Fisk z IE Business School.

– Inteligentny wzrost w branży wydawniczej jest silnie związany z przekonaniem, że na indywidualne osoby patrzymy już nie tylko jako na czytelników, ale przede wszystkim – jako na konsumentów. Stawiamy klienta na pierwszym miejscu i chcemy zapewnić mu wartościowe doświadczenia, związane z produktem (książka) czy samą usługą. Analiza Big Data i elementy sztucznej inteligencji już teraz pomagają nam w dostarczaniu lepszych jakościowo treści. Ale warto pójść o krok dalej i zastanowić się, jak wykorzystać te dane w sposób jeszcze bardziej kompleksowy i holistyczny. Nad tym także debatowaliśmy podczas Canon Future Book Forum 2018.

W wydarzeniu wzięło udział wiele wybitnych autorytetów z branży wydawniczej, marketingowej i technologicznej, m.in.: 

  •        Prof. Peter Fisk, Strategy and Innovation, IE Business School
  •        Nick Morris, Founding Partner, Canvas
  •        Mark Allin, były CEO, John Wiley
  •        Rainer Kellerhals, Industry Lead Media & Cable EMEA, Microsoft
  •        Tom Betts, Chief Data Officer, Financial Times
  •        Sven Fund, Founder & Managing Director, Fullstop
  •        Dan Kieran, CEO, Unbound
  •        Marie Chassot, Head of Baume, Baume & Mercier
  •        Leanne McNulty, Corporate and Trusts Associate, Room to Read

Nick Morris, Founding Partner w firmie Canvas, opowiadał, w jaki sposób wydawcy mogą wykorzystywać wiedzę i zachowania konsumenckie, aby dostarczać im bardziej sprofilowane treści. Morris wyjaśniał: „Największym wyzwaniem wydawców nie jest konkurencja; ona jest i będzie, a poza wszystkim konkurencja sprzyja klientom końcowym. Z ostatnich badań na dużej grupie wydawców wynika, że rozwój produktu i analiza danych jest dla nich obecnie największym priorytetem. Zrozumienie potrzeb konsumentów jest kluczem do uwolnienia ich potencjału. Wydawcy muszą robić więcej, aby dostarczać produkty i doświadczenia czytelnikom; a będą w stanie to zrobić tylko przez analizę ich zachowań, czyli zrozumienie swoich odbiorców”.

Mark Allin, były CEO międzynarodowej firmy wydawniczej John Wiley zastanawiał się z kolei, dlaczego wydawcy muszą być bardziej radykalni w swoich strategiach i modelach biznesowych. „Zmiany modelu biznesowego czy wdrożenie nowych rozwiązań wśród wydawców wymaga głębokich zmian kulturowych popartych dedykowanym zespołem ds. innowacji. Korzystanie z odpowiednich narzędzi i technologii pozwala im być bliżej społeczności czytelników i napędzać wzrost”.

Tom Betts, dyrektor ds. Danych w Financial Times, na przykładzie swojego magazynu pokazał, jak podejście oparte na wykorzystaniu danych może sprawić, że informacje o klientach przełożą się na wzrost rentowności. „Dane powinny odgrywać kluczową rolę w każdej strategii biznesowej. Istnieje mnóstwo rodzajów danych, które firmy gromadzą, także informacje spoza obszaru czytelnictwa. Nie chodzi jednak tylko o to, żeby te dane gromadzić, ale przede wszystkim o to, aby je odpowiednio wykorzystać. Dane mogą pomóc wydawcom w pogłębianiu zrozumienia ich klientów – przewidywaniu kolejnych kroków konsumentów oraz lepszym zrozumieniu ich przyszłej podróży zakupowej lub związanej z treścią tak, aby móc tworzyć bardziej dopasowane, bogatsze i cenniejsze doświadczenia. Żaden wydawca nie powinien bagatelizować tej wiedzy, wiedzy na temat klientów. To, w jaki sposób ją wykorzystasz, będzie decydować o rozwoju Twojego biznesu”.

Peter Wolff, starszy dyrektor, Customer Group Comercial Print and Production CRD, Canon Europe komentował: „Future Book Forum to doskonała okazja dla całej społeczności wydawniczej, aby wspólnie dzielić się swoimi doświadczeniami na temat tego, jak zmienia się rynek i w jaki sposób wykorzystać najnowsze technologie cyfrowe. Liczba uczestników wydarzenia rośnie z roku na rok, udowadniając, że to skuteczna platforma łącząca innowacje z obszaru druku i realny sukces biznesowy. Podobnie jak w innych branżach, wykorzystywanie danych klientów pomaga zmieniać strategię, odkrywać nowe możliwości i napędzać wzrost. Wiedza o kliencie jest zatem kluczowa do przeprowadzenia ważnych i skutecznych zmian”. 

www.canon.pl

Dodane tagi