ARTYKUŁ

Każdy projekt jest dla nas ważny | Robert Kwiatkowski, Centrum Reklamy RB

Każdy projekt jest dla nas ważny | Robert Kwiatkowski, Centrum Reklamy RB

Z Robertem Kwiatkowskim, założycielem oraz prezesem Centrum Reklamy RB rozmawiamy o ćwierćwieczu na rynku poligrafii reklamowej, specyfice reklamy przestrzennej  i nowościach w portfolio firmy.

Firma może pochwalić się 25-leciem działalności, wtedy branża poligrafii reklamowej była w powijakach. Od czego zaczynaliście?

Pierwszymi maszynami były frezarka 1.5x1 m, ploter termiczny oraz ploter tnący. Rynek w tamtych czasach zmuszał do bycia samoukiem, dużo prac wykonywaliśmy ręcznie. Tematem wiodącym były litery ze styroduru i plot na folii.

W jakiego typu działaniach specjalizuje się Centrum Reklamy RB?

Obecnie poza sprzedażą maszyn zajmujemy się wykonywaniem reklamy zewnętrznej. Litery blokowe oraz kasetony świetlne są jednymi z najbardziej popularnych form reklamy. W sprzedaży mamy również materiały eksploatacyjne. Hitem okazał się również druk UV.

Sztandarowym produktem Centrum Reklamy RB jest giętarka automatyczna Bending Exclusive Line V2 do produkcji liter blokowych. Na czym polega wyjątkowość tego urządzenia?

Maszyna ta obsługuje taśmy aluminiowe oraz ze stali nierdzewnej. Umożliwia szybkie i precyzyjne wykonanie elementów składowych znaków przestrzennych, co jest bardzo ważnym aspektem z uwagi na wzrastającą ilość zleceń. Klienci bardzo sobie chwalą solidne wykonanie maszyny oraz samo użytkowanie. Intuicyjny program do obsługi ułatwia cały proces tworzenia znaków przestrzennych. Obecnie model BXL-V2 został udoskonalony o zautomatyzowane oprogramowanie, które reguluje głębokość nacinania aluminium oraz zmodernizowany został system podnoszenia frezu z paska napędowego na sterowanie pneumatyczne. Giętarka ta otrzymała brązowy medal za wszechstronność i ekonomiczność.

Reklama przestrzenna jest jednym z najważniejszych nośników przekazu reklamowego, w jaki sposób realizacje firmy wyróżniają się na tle standardowych rozwiązań komunikacji marketingowej i reklamy wizualnej?

Myślę, że przede wszystkim wyróżnia nas jakość wykonania reklam. Staramy się dbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół.Używamy materiałów najlepszej jakości i do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Każdy projekt jest dla firmy pewnego rodzaju wyzwaniem, wyobraźnia klientów często nie zna granic, a my staramy się sprostać ich wymaganiom.

Personalizacja jest wiodącym trendem w sektorze artykułów promocyjnych. Jakie metody i maszyny są wykorzystywane dla efektywnego znakowania w Centrum Reklamy RB?

Automatyczna znakowarka fibrowa oraz laser CO2 pozwalają dołożyć wszelkich starań, aby wykonywane znakowanie było jak najbardziej efektowne. Często grawerujemy różnego rodzaju blachy lub gotowe produkty, np. takie jak długopisy, które również mamy w swojej ofercie.

Ile spersonalizowanych przedmiotów wyszło już z Waszego parku maszyn?

Ilość wykonanych reklam jest niestety niepoliczalna, przez 25 lat wykonaliśmy setki dużych i małych projektów. O wiele większą satysfakcję niż statystyki daje zobaczenie wykonanej przez nas reklamy, utwierdza to w przekonaniu, że użycie materiałów najwyższej jakości i solidna praca są gwarancją na reklamę na lata. Wykonane przez nas reklamy wiszą w całej Polsce oraz poza jej granicami, na każdym kroku natykamy się na nasze prace.

Kto jest głównym odbiorcą Waszych usług?

Bardzo duża część odbiorców to agencje reklamowe, które pośredniczą w sprzedaży usług. Finalnie, wiele z nich decyduje się na zakup maszyn z naszej oferty, takich jak giętarki, lasery czy frezarki. Klienci wiedzą, że jest to dla nich opłacalne, a rynek reklamy rozwija się w szybkim tempie. Sprzedażą maszyn zajmujemy się od ponad 6 lat i jesteśmy przeciwni sytuacjom, w których konkurencja oczernia naszą działalność w celu zwiększenia swojej sprzedaży. Uważam, że świadczy to o ich słabości oraz o jakości wykonania, jak i działania maszyny. Nie akceptujemy takiego zachowania i jesteśmy pewni za nasze maszyny. Świadczą o tym nie tylko ilości sprzedanego sprzętu, ale również ilość klientów którym pomogliśmy sprowadzić inne maszyny. Klienci nam ufają, jesteśmy sprawdzoną marką, a takie zachowania nie są fair-play.

Czy w ostatnim czasie pojawiły się nowe maszyny i materiały eksploatacyjne w portfolio firmy?

Tak. W tym miesiącu przyjechał do nas ploter UV z głowicami RICOH 5ej generacji. Parametry tej maszyny świadczą o tym, że ploter ten jest modelem z najwyższej półki. Ponadto, metoda druku UV jest w dzisiejszych czasach bardzo popularna. Pozwala na zadruk na takich materiałach jak plexi, PCW, szkło czy aluminium. Z powodzeniem stosowana jest do zadruku powierzchni o strukturze chropowatej, takich jak wykładziny, drewno, dibond i wiele innych.

Dzięki braku konieczności użycia solwentów technologia ta jest bardziej przyjazna środowisku. Ponadto rozpoczęliśmy własną produkcję taśm aluminiowych do produkcji liter blokowych. Ilość możliwości wykonania znaków przestrzennych znacząco się zmieni, pełne stany magazynowe pozwolą klientom wybrać najodpowiedniejszą dla nich taśmę.

Z sukcesem prezentujecie swoją ofertę na targach branżowych polskich i zagranicznych. Co jest kluczowe w decyzji o zaprezentowaniu się na danej imprezie?

Stare przysłowie mówiące, że „poczta pantoflowa jest najlepszą formą reklamy” sprawdza się w 100%. Bardzo często przychodzą do nas klienci z polecenia innych firm. Jednak firma rozwija się i my również pragniemy wyjść w stronę naszych klientów. Chodzi tu nie tylko o pozyskanie nowych kontrahentów, przedstawienie oferty, nowości, ale również o poznanie osobiście klientów, z którymi mamy na co dzień kontakt telefoniczny lub mailowy. Uścisk dłoni i zamienienie choć kilku słów są niezastąpionymi gestami które umacniają więź z klientem. Nawet jeżeli nie wystawiamy się na targach, zawsze jesteśmy na nich obecni – staramy się być na bieżąco z nowościami.

A jakie, Pana zdaniem, są najważniejsze kierunki rozwoju druku i poligrafii reklamowej?

Szczerze mówiąc, ciężko jest przewidzieć co przyniesie rynek reklamowy za miesiąc, dwa czy pół roku. Pewnym jest, że nieustannie się rozwija i trzeba iść z duchem czasu -frezarka 1.5x1 m już nie wystarczy.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Robert Kwiatkowski założyciel oraz prezes firmy Centrum Reklamy RB. Od 1993 roku prowadzi agencję reklamową która z każdym rokiem się rozrasta. Dzięki ogromnemu zapałowi i chęci rozwijania się, może pochwalić się największym parkiem maszynowym na Śląsku. Rzetelnie i indywidualnie podchodzi do każdego klienta, stara się sprostać największym wymaganiom. Przyjmuje zasadę, że solidna praca i dobrej jakości materiały są gwarancją na wykonanie reklamy na lata. Co roku bierze udział w targach na całym świecie, co pozwala na bycie na bieżąco z nowinkami technologicznymi.

Z ofertą Centrum Reklamy RB będzie można zapoznać się na targach poligrafii reklamowej na stoisku E8B.

FestiwalDruku.pl odbędzie się 12-13 września br. w EXPO XXI Warszawa.

Dodane tagi