Artykuły

Podsumowanie III edycji #PrintOnWebinAir

18.03.2021 odbyła się już trzecia edycja #PrintOnWebinAir organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego. Cykl webinariów cieszy się ogromnym zainteresowaniem co oznacza, że Organizatorzy odpowiadają na potrzeby rynku.

Stowarzyszenie już od kilkudziesięciu lat zajmuje się wymianą doświadczeń, organizacją szkoleń i seminariów specjalistycznych. Podstawowym zadaniem PSSiDC jest szeroko rozumiana współpraca i wzajemna pomoc w obrębie działalności członków, dlatego też w nowej rzeczywistości Stowarzyszenie stara się jeszcze mocniej jednoczyć branżę poligraficzną wspierając jej rozwój. Tym samym już od jesieni 2020 organizuje cykliczne spotkania, aby dzielić się wiedzą i wspierać firmy działające w branży poligraficznej.

– Staramy się, aby każda edycja była wyjątkowa i niosła ze sobą szereg wartościowych informacji dla osób z branży. Rozmawiamy m.in. o kierunkach rozwoju i trendach jakie będą obowiązywały na rynkach, o odczuciach jakie towarzyszą nam wszystkim w ostatnim czasie i o tym co przed nami – przywitał przybyłych Uczestników marcowego wydarzenia Jacek Stencel, Prezes Stowarzyszenia.

Rzeczywiście, każda z edycji jest wyjątkowa. Jej unikalność polega nie tylko na on-linowej formie, wymuszonej pandemią, ale na udziale Prelegentów, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą oraz swoimi post-pandemicznymi doświadczeniami – dodaje Joanna Zjawin, Dyrektor Stowarzyszenia.

Nowe możliwości, a wspólne kreowanie rozwoju branży poligraficznej

Trzecia edycja również jak druga #PrintOnWebinAir była podzielona na dwa bloki, w pierwszym wystąpiło czterech prelegentów, natomiast w drugiej części odbyła się dyskusja z organizatorami targów branżowych.

Wśród Prelegentów znalazł się Łukasz Bilski Prezes Zarządu Business Horizon, Wiceprezes Zarządu Fundacji Centrum Europy Lokalnej, członek Rady Inkubatora Technologicznego w Skarżysku-Kamiennej, który w ostatnim czasie wdrożył dwa projekty finansowania na innowacje w firmach z branży sitodruku i druku cyfrowego. Prelegent przybliżył Uczestnikom praktyczne aspekty realizowania innowacji w gospodarce.

Dariusz Suchocki, który od przeszło 20 lat zajmuje się projektowaniem zdobień tekstyliów a w szczególności specjalizuje się w wykonywaniu zaawansowanych kolorystycznie tonalnych separacji barwnych w oparciu o kolory Pantone i CMYK dla potrzeb sitodruku bezpośredniego opowiedział na czym polega specyfika druku rastrowego na tekstyliach.

Tylko starannie przemyślany, skrupulatnie zaprojektowany i systematycznie optymalizowany proces skutecznie wspiera realizację celów biznesowych organizacji.

Dlatego też Organizator zaprosił Jerzego Osikę – eksperta ds. sprzedaży, który udzielił cennych wskazówek o tym jak podnieść jakość procesu sprzedaży w branży poligraficznej by zyskać i utrzymać klientów w nowej rzeczywistości.

Wielkim zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Rafała Osiekowicza z Canon Polska – specjalisty w rozwiązaniach wielkoformatowych, który pracuje w branży druku cyfrowego już ponad 18 lat. Prelegent podzielił się z Uczestnikami m.in. inspirującą koncepcją zautomatyzowanej Fabryki Tapet stosującej technologię druku UVgel.

Rozmowy o przyszłości targów

W drugiej części webinaru, wzięli udział Organizatorzy targów. Wśród zaproszonych gości znalazł się Sebastian Ząbek – Manager GJC International, Konrad Fleśman – Dyrektor Grupy Produktów na Międzynarodowych Targach Poznańskich oraz Katarzyna Matera – Marketing Manager Grupy Projektów z Ptak Warsaw Expo. Wprowadzane obostrzenia powodują, iż większe spotkania branżowe będą mogły odbyć się najszybciej jesienią lub z początkiem przyszłego roku. Jednakże gotowość organizowania eventów potwierdzili wszyscy przedstawiciele z optymizmem patrzący na wydarzenia branżowe, odpowiednio zabezpieczone, które były i będą najskuteczniejszym i najszybszym motorem ożywienia gospodarczego.

Trzecia edycja #PrintOnWebinAir, równie jak poprzednie, spotkała się z dużą aprobatą Uczestników, którzy podzielili się swoją pozytywną opinią w ankiecie oraz w licznych rozmowach. Organizator potwierdza, że jest w trakcie przygotowywań kolejnego ciekawego projektu dla rynku poligraficznego.

Dostawcy OOH magazine był partnerem medialnym wydarzenia.