Druk Cyfrowy, Etykiety i opakowania, Nowości

Targi Packaging Innovations z perspektywy firmy Epson

Rosnące zainteresowanie atramentowymi drukarkami etykiet świadczy o dojrzewaniu rynku mniejszych drukarni i producentów FMCG.

Odwiedziny na stoisku firmy Epson podczas ósmej edycji Targów PackagingInnovations były jednym z ciekawszych punktów programu gości tej imprezy poszukujących nowych możliwości w dziedzinie druku reklamowego i opakowań. Urządzeniem, które przyciągało uwagę zwiedzających z racji swych słusznych gabarytów i takich samych realistycznych wydruków, było SureColor SC-P7000V Spectro. To kompletne rozwiązanie do wydruków próbnych etykiet czy opakowań w jakości produkcyjnej, które dzięki użyciu pigmentów UltraChrome HDX (w tym dodatkowych m.in. fioletu, zieleni i pomarańczowego) zapewnia maksymalną kolorów i jest w stanie odtworzyć 99% kolorów z biblioteki Pantone.

Poza najwierniejszą kolorystycznie drukarką wielkoformatową na rynku zainteresowaniem, skutkującym konkretnymi decyzjami zakupowymi cieszyła się ekspozycja drukarek ColorWorks C7500G i C3500. Te stosunkowo nieduże urządzenia sprawdzają się doskonale do błyskawicznego tworzenia krótkich, zindywidualizowanych serii etykiet. Jest to doskonały sposób na to, by etykieta nawiązująca np. do lokalizacji czy określonego wydarzenia wyróżniała towar na półce spośród innych podobnych i stała się czynnikiem decydującym o zakupie. Tę zaletę podkreślali odwiedzający stoisko Epson z różnych branż produkcyjnych (w tym np. osiedlowych piekarni), ale jest ona również doceniana przez drukarnie, dla których możliwości drukarek ColorWorks oznaczają dodatkowe przychody oraz prostą lojalizację klienta.

– Rynek lokalnych producentów dojrzewa: ma już za sobą etap rywalizacji na polu ceny oraz jakości oferowanych przez siebie produktów – ich poziom jest wyrównany i w zasadzie wiadomo czego spodziewać się wydając określoną sumę. Przekonanie klienta do tego, by włożył do koszyka dany produkt spoczywa na „niemym sprzedawcy” – opakowaniu lub etykiecie produktu. Kluczową rolę gra tu ich estetyka, ale także poczucie humoru czy unikalność np. związana z odniesieniem do bieżących wydarzeń. Drukarki ColorWorks produkowane przezEpson pozwalają tworzyć doskonałej jakości krótkie serie etykiet, zaś skrócenie ścieżki od projektu do gotowej etykiety pozwala na szybkość i skuteczność dedykowanych działań marketingowych – mówi Grzegorz Moch, Business Solution Account Manager z firmy Epson.

Eksploatacja urządzeń serii ColorWorks jest bezproblemowa: zachowując kompatybilność z różnymi systemami operacyjnymi, wykorzystuje technologię kontroli stanu dyszy, automatycznie zastępując zablokowane przez zaschnięty atrament dysze co zapobiega występowaniu „martwych pikseli”. Szybkość wydruku na urządzeniu jest stała i wynosi 300mm/s, a intuicyjną obsługę bez konieczności uruchamiania komputera zapewnia wbudowany panel LCD oraz panel sterujący.

OOH magazine jest partnerem targów Packaging Innovations.

http://global.epson.com

KL