Artykuły, Druk Cyfrowy

Czy systemy W2P służą zwiększaniu sprzedaży? Oczami wdrożeniowej firmy IWARE

Coraz więcej drukarni w Polsce rozważa możliwość zaimplementowania systemu Web-to-print do swojej działalności. Obecnie systemów dumnie nazywanych W2P jest od kilku do kilkunastu.

W dobie zalewających rynek systemów W2P, ERP, CRM dla poligrafii, kontrahent jest zagubiony. Który wybrać, jakimi kategoriami się kierować, gdzie szukać autorytetu? Magazyn branżowy, link sponsorowany? Podpowiedź kolegi z rynku? Jeśli masz takich kolegów, którzy głośno i wyraźnie dzielą się patentem na sukces – to już jesteś zwycięzcą. To może konferencja objazdowa lub kliknięcie w baner na portalu?

Określ swoje potrzeby – to najważniejsze!

Jeśli usłyszysz: “dzięki naszemu systemowi w szybkim tempie podwoisz swoje dochody” – wiedz, że coś się dzieje.

Startując z naszym pierwszym wdrożeniem ponad 6 lat temu, nie zdawaliśmy sobie sprawy, że wdrażamy system typu Web-to-print. Byliśmy przekonani, że narzędzie, które tworzymy to „nieco bardziej rozbudowana” platforma e-commerce dla drukarni. Wydawało nam się, że dzięki temu rozwiązaniu drukarnia w szybkim tempie zwiększy swoje przychody. Wraz z pierwszymi sukcesami sprzedażowymi powtarzaliśmy jak mantrę: „Dzięki naszemu rozwiązaniu zwiększą Państwo swoje przychody”. Myliliśmy się czy okłamaliśmy klienta? Po prostu, mylnie zdiagnozowaliśmy temat.

To po co wdrażać W2P?

Systemy, a przynajmniej nasz i w naszym rozumowaniu, wpływa w pierwszej kolejności na uporządkowanie pracy, optymalizację procesów oraz obniżenie kosztów prowadzenia firmy. Sprzedaż? W jakimś stopniu na pewno, ale nie jest to główna zaleta.

Web-to-print umożliwia sprzedaż przez Internet oraz natychmiastową wycenę. To prawda, że może zwiększyć sprzedaż, jednak w pierwszej kolejności system obniża koszt działania. Dostajesz narzędzia do pozycjonowania własnego sklepu – od Ciebie zależy czy zwiększysz swoje przychody.

Sama sprzedaż przez serwis WWW zależy od działań prowadzonych na zewnątrz – nie zależnych od samej strony np. kampanie mailingowe, reklama Google Adwords, pozycjonowanie, Facebook, reklama w radiu i TV, programy lojalnościowe i afiliacyjne, obecna baza klientów – to wpływa na sprzedaż w drukarni, nie samo posiadanie W2P. Wybór najlepszego systemu nie przełoży się na zwiększenie sprzedaży, jeżeli nie wykonasz działań mających na celu zapewnienie jak największej ilości odwiedzin, to system będzie bezużyteczny – w tym przypadku nikt nowy nie będzie o nim wiedział.

Oszczędzasz, zarządzasz, analizujesz, jesteś elastyczny…

Dzięki automatyzacji procesów, uporządkowaniu plików i komunikacji z klientem zyskujesz czas i pieniądze (oszczędzasz!). Korzystając z iwarePRINT możesz łatwo zorganizować i kontrolować pracę twojej drukarni (zarządzasz!). Mnogość zaawansowanych widoków statystycznych ułatwi ocenę sprzedaży (analizujesz!). Możesz zdefiniować sposoby wyceny, statusy druku, parametry produktu, zmieniasz wygląd i dodajesz dowolne treści (jesteś elastyczny!).

Jak to wygląda w iwarePRINT? My też jesteśmy elastyczni

Sami dość długo ewaluowaliśmy. Przez pierwsze lata działalności tworzyliśmy projekty dedykowane (licencyjne). Na jeden system poświęcaliśmy przynajmniej pół roku prac. Większe drukarnie w Polsce jak:
Media-Drukarnia, Piga, drukarnia Kolumb, Wieland czy Eulotki.com – wszystkie co do jednego rozpoczynały pracę z systemem Web-to-print z nami. Po latach postanowiliśmy zebrać nasze najlepsze funkcjonalności i udostępnić je w wersji modułowej. Teraz to Ty decydujesz czy potrzebujesz do pracy samej platformy e-commerce (moduł e-commerce), rozbudowanej produkcji (moduł produkcja), pomocy przy sprawdzaniu plików nadsyłanych przez klientów (preflight) czy edytora wydruków (moduł kreator wydruków). Jeśli uznasz, że chcesz posiadać kilka sklepów z produktami dedykowanymi, możesz je stworzyć (moduł resellerski).

Czemu zatem my?

System iwarePRINT jest systemem, który powstawał przez 6 lat. Kosztowało nas to bardzo dużo krwi, potu i nerwów. Wiemy, że było warto – przypomina nam o tym zadowolenie i sukcesy Klientów. Przez lata nasz system został sprawdzony przez duże drukarnie. Dziś wiemy – iwarePRINT 2.0 spełnia wymagania każdej drukarni w 85%. Pozostałe 15% to indywidualne wdrożenia.

Od czego zatem zacząć?

Raz jeszcze – określ własne potrzeby, nie wyważaj drzwi już otwartych. Nie trać czasu na tworzenie własnego systemu. Odpowiedz sobie na najczęściej zadawane pytania np. “czego oczekuję od systemu, jak zmaksymalizować zysk z Twoją drukarnią?” Jeśli wciąż potrzebujesz pomocy – odezwij się do nas – postaramy się pomóc, by dokonać słusznego wyboru.

Łukasz Głośny | iwarePRINT

Artykuł promocyjny

Artykuł ukazał się w Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn OOH magazine, styczeń-czerwiec 2015. Magazyn online do pobrania TUTAJ.