Nowości, Wielki Format

HP Indigo w spersonalizowanej kampanii wizerunkowej Coca-Cola

Firma HP poinformowała o realizacji rekordowego, długoterminowego projektu druku spersonalizowanych etykiet za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo z serii WS6000. Projekt ten był związany z największą w historii spersonalizowaną kampanią marki Coca-Cola  pod nazwą Share a Coca-Cola („Podziel sie Coca-Colą”), która rozpoczęła się w całej Europie 1 maja.

Celem kampanii Coca-Coli było bezpośrednie zaangażowanie klientów z 32 krajów.  Tradycyjne logo firmy na butelkach napojów Coca-Cola, Coca-Cola Light i Coca-Cola Zero zostało zastąpione przez 150 najpopularniejszych w każdym kraju imion, pseudonimów i słów wyrażających uczucia. Kampania, wspierana przez zintegrowany program marketingowy łączący klientów online, umocni pozycję Coca-Coli jako innowatora w dziedzinie handlu detalicznego.

W projekcie tym połączono dwie technologie druku – tradycyjną i cyfrową HP Indigo, aby wyprodukować 800 milionów wysokiej jakości spersonalizowanych etykiet.  

„W kampanii Share a Coca-Cola opakowania odgrywają bardzo istotną rolę. Fizyczna butelka została powiązana z kanałami komunikacyjnymi online, takimi jak media społecznościowe i treści internetowe generowane przez użytkowników” – powiedziała Marit Kroon, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie Coca-Cola. „Dzięki zdolności do personalizacji tak wielkiej liczby etykiet z zachowaniem jakości i spójności wymaganej przez Coca-Colę, cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo otwierają nowe perspektywy w zakresie kampanii kreatywnych”.

Projektem kierował Peter Overbeek z firmy ESHUIS wyspecjalizowanej w drukowaniu etykiet, mającej siedzibę w holenderskiej miejscowości Dalfsen.  Koordynował produkcję spersonalizowanych etykiet na 12 cyfrowych maszynach drukarskich HP Indigo WS6000 w ośmiu drukarniach w całej Europie. Maszyny pracowały 24 godziny na dobę przez około trzy miesiące. Wydrukowały prawie 800 milionów etykiet, co jest największym jak dotąd zadaniem zrealizowanym przez urządzenia tego typu.

„Maszyny HP Indigo WS6000 pracowały bez przerwy przez kilka miesięcy. Potwierdziły swoją wyjątkową niezawodność, osiągając rekordową produktywność i wskaźnik czasu pracy bez przestojów równy 86%” – powiedział Peter Overbeek, dyrektor zarządzający firmy ESHUIS. „Dysponując tak solidną europejską siecią wyspecjalizowanych partnerów serwisowych (PSP), którzy używają cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo, można zaoferować właścicielom takich marek jak Coca-Cola wręcz nieograniczone możliwości”.

Najpierw wydrukowano stałą treść etykiet metodą tradycyjną na folii BOPP o grubości 38 mikronów, a następnie spersonalizowano te etykiety, nanosząc na nie imiona za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo WS6000. Wszystkie maszyny HP Indigo użyte w tym projekcie zostały skonfigurowane jednakowo, co zapewniło spójność procesów produkcyjnych.

Ponadto, aby firmowy kolor Coca-Coli był zawsze identyczny, dział HP Indigo stworzył specjalny czerwony atrament Coca-Cola Red Ink, który jest standardem dla wszystkich materiałów drukowanych metodą tradycyjną i cyfrową w ramach kampanii Share a Coca-Cola.  Atrament ten posłuży również jako wzorzec dla materiałów Coca-Coli w przyszłości.

Oprócz opakowań fizycznych kampania Share a Coca-Cola obejmuje portal www.shareacocacola.com, za pośrednictwem którego klienci mogą wirtualnie w niej uczestniczyć wraz z rodziną i przyjaciółmi z całego świata. Portal ten umożliwia tworzenie i personalizację wirtualnych puszek oraz wysyłanie ich znajomym z Facebooka, a także udostępnianie treści cyfrowych. Na portalu znajdują się także informacje o lokalnych imprezach organizowanych przez Coca-Colę.

„Dzięki zindywidualizowanym opakowaniom, które wyróżniają się na sklepowych półkach, firmy takie jak Coca-Cola mogą silniej związać klientów ze swoją marką” – powiedział Alon Bar-Shany, wiceprezes i dyrektor generalny działu maszyn drukarskich Indigo w HP. „Cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo WS6000 sprawdziły się znakomicie w długich cyklach drukowania. Umożliwiły terminową realizację projektu na tak wielką skalę, spełniając równocześnie wysokie wymagania standardów marki Coca-Cola”.

Więcej informacji o cyfrowych maszynach drukarskich HP Indigo  można znaleźć pod adresem www.hp.com/go/HPIndigoPresses, w kanale HP Graphic Arts na YouTube (www.youtube.com/hpgraphicarts) i w serwisie HP Graphic Arts na Twitterze (www.twitter.com/hpgraphicarts).