Artykuły, Wielki Format

Laminacja: reklama pod ochroną

Wydruk podczas ekspozycji, niezależnie od pory roku, narażony jest na niekorzystne działanie wielu czynników atmosferycznych. Laminacja stanowi nie tylko warstwę ochroną, ale w znacznym stopniu wpływa na efekt estetyczny ekspozycji, w dużym stopniu niwelując złą jakość druku.

Laminowanie to nic innego jak pokrywanie powierzchni powłoką zabezpieczającą.  Podnosi odporność wydruku na wilgoć i czynniki mechaniczne, ale także stosowana jest dla efektów dekoracyjnych. – Laminowania wymagają wszelkie grafiki, które są narażone na oddziaływanie czynników atmosferycznych oraz na uszkodzenia mechaniczne (ścieranie, mycie, konserwacja) – mówi Magdalena Salamucha, Specjalista ds Marketingu w firmie 3M Commercial Graphics – Laminaty pełnią bardzo istotną funkcję ochronną i wszędzie tam gdzie nadanie odporności grafikom jest konieczne oraz gdzie wymagana jest gwarancja, powinny być stosowane – tłumaczy Salamucha.  Z uwagi na jakość używanych mediów zabezpieczenie papierów i banerów nie jest aktualnie wymagane. Najczęściej agencje i drukarnie poddają laminacji wydruki na foliach samoprzylepnych. Zwłaszcza tych w aplikacjach zewnętrznych. Laminować oczywiście nie zawsze trzeba, ale warto. (…)

Artykuł ukazał się w majowym wydaniu Raportu Dostawców Mediów i Maszyn.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

www.pub.oohmagazine.pl/2012/RDMM05.pdf