Nowości, Wielki Format

Własna drukarnia w firmie

Urządzenia do druku są podstawą funkcjonowania każdej firmy. Bez drukarki, kopiarki, urządzania wielofunkcyjnego dzisiaj – jak bez telefonu, komputera, czy, jak mówi przysłowie, bez ręki. Niełatwą decyzją jest jednak wybór właściwego zaplecza drukującego. Punktem wyjścia jest analiza potrzeb.

Nie każda firma musi od razu inwestować całą infrastrukturę drukarską. W przypadku bardzo małych firm wystarczą tanie drukarki nabiurkowe, a większe potrzeby druku np. na materiały reklamowe w większych ilościach i o lepszej jakości zazwyczaj realizuje się u dostawców zewnętrznych. Przed podjęciem decyzji o inwestycji we własny park maszynowy należy więc przeprowadzić dokładną analizę kosztów i potencjalnych zysków, które ta decyzja za sobą przyniesie. – Małym przedsiębiorstwom, obsługującym niewielką liczbę zleceń taka decyzja może się po prostu nie opłacić – tłumaczy Piotr Parys,  Central & Eastern Europe Product Marketing Manager, Oki Systems (Polska) – Z kolei  duże przedsiębiorstwa na dłuższą metę nie mogą sobie pozwolić być zależnymi od podwykonawców i prędzej czy później staną przed koniecznością podjęcia decyzji nie tyle „czy?”, ale „w jaki sprzęt zainwestować?” – dodaje Parys. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu Raportu Dostawców Mediów i Maszyn.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

www.pub.oohmagazine.pl/2012/RDMM02.pdf