Nowości, Wielki Format

Podsumowanie roku – Spandex

 

Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Monika Hagno Dyrektor Sprzedaży: Jeśli myślimy o polskim rynku to niewątpliwie były to targi Euro Reklama w Poznaniu. Na ponad 100 m2 stoisku przedstawiliśmy polski oddział Spandex, w tym maszyny do druku i laminacji oraz materiały dostępne w naszej ofercie. Natomiast jeżeli chodzi o imprezy ponad regionalne to w tym roku największym wydarzeniem była Fespa w Berlinie, na której Spandex zaprezentował się już jako międzynarodowa firma działająca w 17 krajach.

Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?
MH:Urodziny OM, oraz kampania Play

Osoba, która wywarła największy wpływ na rynek?
MH: Spandex team.

Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
MH: Właściwie to mogę powiedzieć, że w przypadku Spandexu ten cały rok był dla nas wielkim wydarzeniem. Był to pierwszy rok działalności na polskim rynku i wszystko, co robiliśmy działo się po raz pierwszy i miało dla nas niezwykłą wagę. Pierwsze targi, warsztaty dla klientów, działania sprzedażowe i cała komunikacja. Najważniejszym jest to, że udało nam się zyskać zainteresowanie oraz zaufanie klientów, a nie była to rzecz prosta na pozornie poukładanym rynku. Pamiętam, że wiele osób wyrażało opinie, że będzie trudno zaistnieć nowemu dostawcy mediów i maszyn przy tak dużej konkurencji na rynku.

Co zmieniło się na rynku druku wielkoformatowego na przestrzeni roku?
MH: Polski rynek jest coraz bliżej Europy Zachodniej. Zacierają się różnice pomiędzy technologiami, pracujemy na tych samych materiałach. Polskie firmy oferują ten sam poziom usług, a na dodatek w konkurencyjnej cenie. Europa już to dawno zauważyła, czego efektem jest wiele prac wykonanych właśnie w polskich drukarniach. Ponadto Polacy są bardzo otwarci na wszelkie nowości i trendy rynkowe. Nasi klienci szukają nie tylko tego, co pokazujemy im my dostawcy, ale też sami zaczynają szukać nowych rozwiązań.

W jakim kierunku powinien on zmierzać?
MH: Pracując na co dzień z klientami zauważam coraz większą specjalizację poszczególnych firm. Jeszcze niedawno każdy robił prawie wszystko, chcąc zdobyć nowych klientów. Ale wiele firm już sprawdziło, że nie jest to najlepsza droga i czasem warto wybrać swoją niszę i w niej się specjalizować.

Czy cele które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
MH: Tak, udało nam się w pełni osiągnąć postawione przed nami cele. Spandex rozwija się bardzo prężnie i cały czas rośnie liczba klientów, którzy z nami współpracują. Udaje nam się realizować wyznaczone cele sprzedażowe oraz te strategiczne, związane z rozwojem firmy. Wprowadziliśmy m.in. na nasz rynek własną markę materiałów Spandex – ImagePerfect™ i Cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem klientów. Zaistnieliśmy także jako jeden z czołowych dystrybutorów ploterów do druku oraz laminatorów, a nie było to proste z uwagi na to, że część marek była już wcześniej dostępna na rynku.

Jakie działania marketingowe planują Państwo w przyszłym roku?
MH: Oczywiście nie mogę tu zdradzić szczegółów, ale planujemy wiele akcji, których celem jest wychodzenie do nowych klientów, w tym edukacja i dzielenie się wiedzą, jaką posiada tak duża firma jak Spandex. Głównie chcemy się skupić na działaniach sprzedażowych, bezpośrednim dotarciu do klienta.

Czego można życzyć Państwu w nowym 2008 roku?
MH: Mądrych decyzji, ciągłych inwestycji, powiększenia składu osobowego Spandex team oraz wytrwałości w budowaniu pozycji lidera.