Nowości, Wielki Format

Podsumowanie roku – Antalis Polska

Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Joanna Smolińska Prezes Antalis Polska: Sadzę, że miano takie należy przypisać targom Outdoor Expo, które prezentowały najnowsze rozwiązania z zakresu reklamy świetlnej, outdooru, indooru, druku wielkoformatowego, cyfrowego. Najogólniej ujmując z dziedziny szeroko pojętej komunikacji wizualnej. Jak to z targami bywa: prezentują zaciekawiają i inspirują. Impreza tego typu ze wszechmiar potrzebna, skupiająca branżę w jednym miejscu i czasie.

Najciekawsza kampania outodoorowa 2007 roku ?
JS: Najciekawsze, w sensie potrzebne, mądrze wpisujące się w przestrzeń miejską i myślową odbiorcy to kampanie społeczne, proludzkie, których komunikaty mają utrwalać w odbiorcy pożądany odruch myślowy. W tym miejscu outdoor zaczyna pełnić rolę informacyjno- edukacyjną, a forma reklamy ma charakter pośredni. Takie kampanie z mojego punktu widzenia określam jako cenne i ciekawe Do nich należy kampania „Ostatni wyskok” dotycząca kwestii konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa. Ważna idea i cel przyświecający tej reklamie, a forma oudooru idealnie spełnia założenia przekazu. Przydrożne billboardy to najlepsze z możliwych miejsce do komunikowania treści dotyczących zapinania pasów bezpieczeństwa. Outdoor, jako reklama w służbie społeczeństwu. Idee tak propagowane są godne naśladowania.

Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie
JS: Nabycie przez Antalis udziałów firmy MAP. Transakcja ta zmienia dotychczasowy podział europejskiego rynku dystrybucji papieru. To strategiczny krok i bardzo duże wyzwanie dla firmy, która staje się numerem 1 na europejskiej liście dystrybutorów papieru.

Co zmieniło się na rynku reklamy na przestrzeni roku?
JS: Pytanie z natury wielowątkowe, dynamika zmian jest tak duża, że trudno o tym jednoznacznie mówić niemniej nowoczesność – to termin jaki idealnie oddaje ducha zmian. Nowoczesność – w dziedzinie sprzętu do druku wielkoformatowego, superszybkie plotery drukujące w wysokiej rozdzielczości, maszyny drukujące bezpośrednio na PCV, pleksi, blasze, tekturze, drewnie, szkle i innych materiałach,. Nowoczesne systemy wystawiennicze i banerowe, mobilne ściany, nowe formy – telewizja taksówkowa, systemy informacji kierunkowej (tzw. Sign), a także systemy oświetleniowe stosowane na nośnikach. Dynamika zmian dotyczy tych wszystkich sfer reklamy.

Czego życzyć Państwu w nadchodzącym 2008 roku.

JS: Konsekwencji działań by sprostać wyzwaniom dyktowanym przez rynek.