Nowości, Wielki Format

VISCOM 2007

Międzynarodowe Targach Technik Komunikacji Wizualnej VISCOM odbędą się w Düsseldorfie, w dniach 20-22 września 2007 roku. Ich organizatorem jest międzynarodowa korporacja REED EXHIBITIONS z siedzibą w Londynie.

Targi odbywają się, co dwa lata, a kolejne edycje cieszą się coraz większym zainteresowaniem wystawców i zwiedzających. Podczas dziewiątej już edycji targów w 2007 roku zaprezentowane będą różnorodne oferty w dziedzinie komunikacji wizualnej i reklamy zewnętrznej, w zakresie technologii sitodruku, techniki wklęsłodruku, produkcji banerów i napisów, oprogramowania komputerów, maszyn i urządzeń do druku cyfrowego oraz wiele innych. Stanowi ważną platformę spotkań B2B. Targom towarzyszą liczne imprezy dodatkowe: konferencje, seminaria, pokazy.

Na powierzchni 24.000 m ², spodziewanych jest ponad: 320 wystawców z 30 krajów i ponad 10 tys. zwiedzających.

www.viscom-messe.com

Branże wystawiennicze:

  • Znakowanie: tablice informacyjne i drogowskazy, znaki bezpieczeństwa, znakowanie produktów jednostkowych, litery, obrazy i napisy przestrzenne, reklama obrotowa, pylony, lustra reklamowe, znaki reklamowe, urządzenia naciągowe, stojaki reklamowe, drukowanie flag itd.

  • Techniki sitodruku

  • Druk cyfrowy: projekty graficzne i przemysłowe, druk wielkoformatowy

  • Grawernictwo

  • Reprografia

  • Maszyny, urządzenia i panele sterownicze: aerografy, drukarki szerokoformatowe, urządzenia czyszczące matryce, systemy zarządzania i mieszania kolorów, urządzenia kopiujące, plotery tnące, plotery flatbed, laminatory, suszarki na gorące powietrze, suszarki UV i IR, systemy atramentowe i laserowe itp.

  • Reklama świetlna: oświetlone znaki i wystawy, reklama zewnętrzna wykorzystująca neony i oświetlenie różnego typu, m.in. technikę światłowodową; lampy fluorescencyjne, rurki szklane, banery świetlne, systemy lightbox

  • Sprzęt komputerowy i oprogramowanie: oprogramowanie kalkulacyjne i graficzne, oprogramowanie do druku cyfrowego i grawerowania, systemy CAD/CAM i CNC, archiwizacja obrazów i logo, do obróbki obrazu, oprogramowanie RIP, digitizery itp.

  • Drukowanie tkanin: nadruki na odzieży sportowej, nadruki flock

  • Produkcja i techniki uszlachetniania druków: suche tłoczenie, druk offsetowy, efekty specjalne w druku, druk soczewkowy i in.

  • Branża POS: promocja punktów sprzedaży, display

  • Fotografia: technologie fotografii cyfrowej

  • Technologia Digital Signage

  • Reklama niestandardowa

  • Środowisko naturalne i składowanie odpadów

  • Montaż i transport

  • Materiały i akcesoria: materiały bannerowe, materiały promocyjne kleje, tusze, farby, emulsje, folie do laminowania, taśmy: kolorowe, kopiujące, do druku cyfrowego, maskujące, magnetyczne i in., akcesoria kopiujące, papier do druku cyfrowego, nośniki druku tkanin, kontenery na odpady, narzędzia itp.

  • Usługi: znakowania, druku cyfrowego, sitodrukowe, reprograficzne, grawerskie

  • Inne: wydawnictwa branżowe, literatura specjalistyczna, stowarzyszenia, szkolenia, konsulting

Zwiedzający Targi według branż:

  • niezależne agencje reklamowe oraz specjaliści w dziedzinie techniki reklamy

  • firmy zajmujące się reklamą zewnętrzną

  • producenci, dystrybutorzy i nabywcy oznakowania i oświetleń reklamowych

  • drukarnie sitodrukowe i cyfrowe

  • pracownie reprograficzne, w tym zakłady kserograficzne

  • grawerzy

  • laboratoria fotograficzne

  • firmy zajmujące się budowaniem stoisk oraz wyposażeniem sklepów i wystaw, dekoratorzy wystaw sklepowych

  • dystrybutorzy materiałów reklamowych, projektanci i producenci materiałów POS, dostawcy systemów Digital Signage

  • studia projektu, agencje planowania przestrzennego, architekci, urbaniści

  • artyści plastycy

  • reklamodawcy

  • konsultanci

  • dyrektorzy działów marketingu

Zwiedzającymi są także decydenci i kadra zarządzająca z różnych dziedzin przemysłu: 68% stanowią członkowie wyższej kadry kierowniczej, 44% to niezależni przedsiębiorcy, 18% – dyrektorzy kadry kierowniczej, a 16% – pracownicy i technicy o dłuższym stażu pracy.

—————————————————————————

 

Robert Załupski: Viscom staje się globalną marka. Co za nią stoi?

Petra Lassahn, Reed Exhibitions Deutschland: Nowa marka Viscom, która ma na celu zintegrowanie sześciu europejskich imprez targowych dotyczących sign’u, pojawiła się z początkiem 2007 roku i jest widocznym sygnałem potencjału Reed Group. Nowa strategia Reed Exhibitions zakłada dalszą ekspansję i umacnianie marki Viscom jako wiodącego organizatora targów poświęconych technologiom oraz produkcji w sferze komunikacji wizualnej.

RZ: W jaki sposób chcecie Państwo promować markę Viscom?

PL: Zamiast nazwy PRO SIGN pojawiła się nazwa “Viscom Germany”, targi które do tej pory odbywały się co dwa lata w Dusseldorfie zmienią nazwę na “Viscom Europe (Germany); ponadto obydwa te wydarzenia będą zawierały w swej nazwie podtytuł “International Trade Fair for Visual Communication” (Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej). Targi Viscom odbywające się w Paryżu, Mediolanie oraz Madrycie będą się odbywały pod tymi samymi nazwami. W tym samym czasie, nowa marka ułatwi zwiększenie efektu synergii dla wystawców promujących się na tych targach.

RZ: Jaki był cel połączenia wszystkich sześciu imprez targowych pod patronatem marki Viscom?

PL: Reed Group organizuje łącznie ponad 460 imprez targowych w 38 krajach na całym świecie Międzynarodowa więź, która łączy wszystkie imprezy targowe sygnowane nazwą Viscom, jest gwarancją sukcesu naszych klientów. Istotnym jest fakt, iż zarówno duże międzynarodowe firmy, jak wiele mniejszych firm operujących tylko na rynkach krajowych skorzysta z ułatwionych działań marketingowych promując siebie w ramach targów Viscom. Wraz z nową marką tworzymy bardziej klarowny obraz oraz kierunek przemysłu wystawienniczego, którego brakowało w pewnych dziedzinach ostatnimi czasy.

RZ: Jaka będzie strategia targów Viscom?

PL: Targi Viscom łączą różne dziedziny nowoczesnych technik reklamowych “pod jednym dachem”. Ze względu na rozwój cyfrowych technologii obszary te przenikają się nawzajem i w ten sposób generują kolejne nowe technologie i rynki. Przykładem może być np. ‘digital signage’, którego premierą odbędzie się na Viscom 2007. Targi Viscom były i nadal są głównym forum dla tych innowacji.

RZ: Czy spodziewane są jakieś znaczące zmiany w związane z organizacją targów?

PL: Nie tylko uszeregowaliśmy nazwy, czy też raczej podtytuły, obydwu imprez targowych, który teraz brzmi “International Trade Fair for Visual Communication” (Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej). Zoptymalizowane zostały również dotychczasowe segmenty wystawiennicze, do których dołączyły nowe segmenty takie jak: ‘Digital Signage’, czy Assembly & Accessories’.

RZ: Czy małe firmy mają szansę wystawiać się na Państwa targach? Czy jest to dla nich szansa na wkroczenie na rynki zagraniczne?

PL: Wszystkim nowym wystawcom oferujemy kompletny pakiet, nasz tak zwany “Rund-Um-Gluecklich-Paket” zapewniający dodatkowe korzyści, w szczególności dla małych firm. Składa się on między innymi ze stoiska o powierzchni 12 metrów kwadratowych z wliczonym przyłączem elektrycznym, montażem stoiska, ubezpieczeniem, wykładzinami itp. Chcemy w ten sposób ułatwić mniejszym firmom wystawiennictwo oraz wejście na nowe rynki. Pomocą, w szczególności dla nowych wystawców, służą także nasze zagraniczne przedstawicielstwa, które okazują się być bardzo potrzebne.

RZ: Czy mogłaby Pani wymienić kilka polskich firm wystawiających się na targach Viscom w Europie?

PL: Na targach Viscom 2005 jako wystawcy pojawiły się m.in. takie firmy, jak OPINION Strefa Druku Sp. z.o.o., MAGIT Sp. z.o.o., oraz CONTRA WFHUP, natomiast w roku 2006 wystawcami były m.in. Ditigalbrothers.eu i Lightdruk Sp. z.o.o. Z myślą o przyszłych targach uruchomiliśmy w Polsce nasze przedstawicielstwo.