ARTYKUŁ

Jeszcze szybszy druk cyfrowy w drukarni Edytor

Jeszcze szybszy druk cyfrowy w drukarni Edytor

O implementacji nowej maszyny AeroCut One w dolnośląskiej drukarni Edytor, nowych możliwościach i usprawnieniach w działaniach mówią przedstawiciele drukarni i dystrybutora maszyny – firmy Riset.

Firma Edytor to jedna z większych drukarni na Dolnym Śląsku, powstała w 1991 roku. Firma oferuje kompleksową realizację dowolnych publikacji, począwszy od przygotowania tekstów, również w wersjach obcojęzycznych, wykonania zdjęć, druk i oprawę, aż po dostarczenie gotowych wyrobów do odbiorcy.

- W ciągu ostatnich 10 lat dokonaliśmy licznych inwestycji, które przyczyniły się do znacznego poprawienia i usprawnienia wszelkich realizacji. Maszyny oraz urządzenia, jakie zakupiliśmy w ostatnich latach stały się wizytówką naszej firmy. W roku 2012 uruchomiliśmy też unikalną w skali kraju linię do produkcji opakowań i etykiet z efektem holograficznym - mówi Tomasz Ligięza, właściciel drukarni Edytor.

Kolejną inwestycją był zakup w grudniu ubiegłego roku wycinarki z portfolio firmy RISET - AeroCut One, japońskiej marki Uchida Yoko. Maszyna wycina, perforuje i biguje w jednym przebiegu arkusza, a do obsługi urządzenia wystarczy zaledwie jedna osoba, co wpływa na efektywność pracy i ograniczenie kosztów. Programowanie urządzenia odbywa się za pomocą dotykowego panelu sterowania, a powtarzające się często prace można zapisać i przywoływać w dowolnie wybranym momencie. Urządzenie wycina z precyzją 0,1 mm przy arkuszach w formacie 370×2500 mm, materiale o gramaturze 400 g/m² i prędkości do 46 arkuszy na minutę. Aerocut to rewolucyjny system dla introligatorni, mieszczący wiele różnych maszyn w jednym, kompaktowym urządzeniu.

- Urządzenie, które zainstalowaliśmy w Edytorze to zaawansowana i precyzyjna wycinarka tzw. „użytków" w postaci wizytówek, ulotek i wielu innych materiałów papierowych i nie tylko. Urządzenie to zwiększyło precyzję i szybkość wykonywania bieżących zleceń firmy, odciążając jednocześnie takie maszyny jak klasyczne gilotyny i ich operatorów. Jednak przede wszystkim zwiększyło precyzję i jakość wykonania materiałów dla klientów, a tego właśnie szukała drukarnia – precyzyjnego i szybkiego narzędzia uwalniającego dodatkowe moce produkcyjne – mówi Jacek Runowski, właściciel firmy BiuroMaszyny.pl, który był odpowiedzialny za proces zakupu dla firmy Edytor.

Potwierdza to Tomasz Ligięza, który dodaje, że nowa maszyna sprawdzi się przede wszystkim w wykańczaniu prac z zakresu druku cyfrowego. - Dotychczas do prac wykończeniowych korzystaliśmy z dużych maszyn, jak np. krajarki. Ze względu na ilość zleceń, zależało nam na usprawnieniu i przyśpieszeniu tego procesu. AeroCut pozwoli nam szybciej wykańczać różnego rodzaju „drobiazgi cyfrowe”, krótkie serie druku i nietypowe zlecenie, ale także standardowe wydruki cyfrowe, jak np. wizytówki czy inne, niewielkie elementy – dodaje właściciel.

Dlaczego firma zdecydowała się akurat na japońską Uchidę? Jak podkreśla właściciel firmy, tym co sprawiło, że kupili tę maszynę był bardzo atrakcyjny stosunek ceny do możliwości, a korzystne warunki gwarancyjne i serwisowe również wpłynęły na tę decyzję. - Maszyna AeroCut marki Uchida to naszym zdaniem najlepsze urządzenie tego typu dostępne na rynku – dodaje Jacek Runowski. - Za przyzwoitą cenę oferuje bardzo duże możliwości produkcyjne, bardzo dużą precyzję cięcia, bigowania i perforowania oraz bardzo wysoką powtarzalność prac. Dodatkowo jest bardzo wysokiej jakości, którą w tym wypadku japoński producent potwierdził w 100% - reasumuje Jacek Runowski.

Justyna Szabłowska, przedstawicielka firmy Riset, podkreśla, że w swojej ofercie posiadają systemy opracowane i zbudowane przez inżynierów z Europy Zachodniej i Japonii, które sprawdziły się na najbardziej wymagających rynkach na świecie. - Klient przed decyzją zakupu ma możliwość skorzystania z profesjonalnego doradztwa, zapoznania się z zaletami i korzyściami jakie otrzyma, a przede wszystkim może przeprowadzić testy niezbędne do podjęcia właściwej decyzji. Jednym z naszych priorytetów jest obsługa posprzedażowa. Tu liczy się szybkość i jakość wykonania usługi. Nasi inżynierowie są regularnie szkoleni przez producentów i na bieżąco wymieniają swoje doświadczenia z kolegami z całego świata. Staramy się dotrzeć i rozwiązywać problemy naszych klientów natychmiast i w każdym miejscu na terenie Polski. Profesjonalny serwis świadczymy sami oraz przy pomocy wykwalifikowanego personelu współpracujących z nami Dealerów - podkreśla na koniec Justyna Szabłowska.

www.riset.pl

Materiał ukazał się w najnowszym Raporcie Dostawców. Pobierz bezpłatnie TUTAJ.

KL

Dodane tagi