ARTYKUŁ

Elektryczna jazda [case study]

Elektryczna jazda [case study]

200 pojazdów, 1200m2 folii i ekstremalnie krótki czas na oklejenie floty. Klient nietuzinkowy, bo takiego jeszcze nie było - pierwsza w Polsce miejska wypożyczalnia samochodów elektrycznych. Jak wyglądał proces realizacji tego wymagającego zadania sprawdzamy u ekipy z Grupy Ca, która była odpowiedzialna za wykonanie tego projektu.

Vozilla, bo tak nazywa się wrocławska wypożyczalnia pojazdów, wystartowała w listopadzie ubiegłego roku i w ciągu zaledwie miesiąca jej samochody wypożyczono ponad 20 tysięcy razy. Zanim jednak pojazdy pojawiły się na wrocławskich drogach, grupa specjalistów z Grupy Ca zadbała o ich identyfikację wizualną. Firma działająca na rynku od 2008 roku, specjalizuje się w profesjonalnym oklejaniu samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, a także cystern czy autobusów. Jak podkreśla Karolina Lepczak, dyrektor zarządzająca w Grupie Ca, w swojej działalności integrują reklamę z innymi działaniami marketingowymi - posiadając własny park maszynowy zajmują się także produkcją nośników reklamowych, projektowaniem graficznym i drukiem. Jednym z ich ostatnich projektów było właśnie oklejenie 200 pojazdów dla pierwszej w Polsce wypożyczalni aut elektrycznych Vozilla. Zamówienie to obejmowało przygotowanie i oklejenie 190 aut osobowych Nissan Leaf i 10 busów Nissan NV.

– Praca była podzielona na dwa etapy, pierwsze 130 aut zostało oklejonych w okresie od 4 do 30 października ub.r., natomiast oklejenia pozostałych 70 pojazdów dokonano w listopadzie. Początkowy etap pracy stanowiło dokonanie pomiarów karoserii pojazdów, następnie projekt wymagał kilku wersji poprawek, by finalnie dostosować pliki produkcyjne do przedstawionej wcześniej wizualizacji. - Druk grafik wykonywany był na maszynach Hewlett-Packard, metodą ekologicznego druku lateksowego na foliach europejskich. Metoda wykonania, jak i użyte materiały miały szczególne znaczenie dla naszego klienta i jego misji. Kolejny krok stanowiło zamówienie materiałów i ekspresowa dostawa, którą zawdzięczamy naszemu wieloletniemu partnerowi i dostawcy, firmie Integart. Wybór folii Avery Dennison był dla nas oczywisty. Z materiałów firmy korzystamy od 9 lat i mamy pewność, że produkt proponowany klientowi jest najwyższej jakości. Materiały dostarczane przez tę firmę idealnie spełniają nasze oczekiwania łatwej, szybkiej i niezawodnej aplikacji oraz wieloletniej odporności na czynniki zewnętrzne. Produkty Avery Dennison objęte są systemem gwarancji producenta, który wywiązuje się ze swoich zobowiązań, co przy realizowanych przez nas dużych kontraktach jest niezmiernie istotne – tłumaczy Karolina Lepczak.

W projekcie wykorzystano 1200 m2 folii. Do realizacji użyto folii wylewanej Avery Dennison MPI 1104 Easy Apply z klejem kanalikowym, zabezpieczonej laminatem wylewanym DOL 1460Z.
- Folia 1104 wyposażona w klej kanalikowy umożliwiający repozycjonowanie folii oraz usuwanie pęcherzyków powietrza, ułatwia i przyspiesza jej aplikację, bez konieczności stosowania podkładów czy nacięć. Folia dostosowana jest do wszystkich technologii druku cyfrowego (jak solwent, latex czy UV), zapewniając idealne dopasowanie do powierzchni 3D, również na nitach i w głębokich przetłoczeniach – wyjaśnia Jolanta Wojciechowska, Sales Specialist w Avery Dennison Polska i dodaje, że laminat wylewany DOL 1460Z stworzony specjalnie do grafik samochodowych, doskonale dopasowuje się do nieregularnych powierzchni, chroniąc zadruk przed promieniowaniem UV i uszkodzeniami, wydłużając trwałość kolorów. Napisy widniejące na pojazdach stworzono na czarnej folii polimerowej Avery 700. Nietypowe rozwiązanie graficzne na przednich zderzakach aut wymagało zastosowania specjalnej taśmy, dla uzyskania idealnego kształtu, bez zagrożenia uszkodzenia karoserii.

- Dzięki sprawdzonym dostawcom, zespołowi kompetentnych pracowników i nowoczesnym maszynom realizacja przedsięwzięcia przebiegła bez problemów. Druk materiału przeznaczonego na 200 aut zajął nam około 10 dni przy pracy maszyn w trybie całodobowym. Laminowanie, wycinanie i aplikacja wyniosły kolejne 10 dni naprzemiennej pracy wykonywanej przez 3-4 pracowników. Oklejanie ośmiu sztuk samochodów dziennie odbywało się na czterech stanowiskach salonu Nissan Impwar we Wrocławiu – podsumowuje Karolina Lepczak.

Jak dodaje Mateusz Lepczak z Grupy Ca, mimo ogromnej presji czasu i minimalnego marginesu błędu, pojazdy udało się dostarczyć w wyznaczonym terminie z zachowaniem najwyższej jakości. We Wrocławiu Vozilla cieszy się zainteresowaniem mieszkańców i turystów, a dzięki swoim intensywnym kolorom i ciekawemu designowi kolorowe samochody stały się jednym ze znaków rozpoznawczych miasta.

Katarzyna Lipska-Konieczko

Materiał ukazał się w najnowszym Raporcie Dostawców. Pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi