ARTYKUŁ

O potencjale termotransferu – wnioski płynące z festiwalowych warsztatów

O potencjale termotransferu – wnioski płynące z festiwalowych warsztatów

W obecnych czasach, w designie czy marketingu kluczową rolę wciąż odgrywa indywidualizacja. To właśnie dzięki termotransferowi możliwe jest wykonanie niepowtarzalnych wzorów grafik praktycznie na każdym podłożu, i co najważniejsze - już od jednej sztuki.

W termotransferze wyróżnić należy kilka kategorii: zależnych od nośnika, sposobu przygotowania obrazu czy znakowanego produktu, ale w dalszym ciągu opierających się o transfer w wysokiej temperaturze. Wybór produktu, który ma być ozdobiony determinuje wybór najlepszego nośnika i odpowiedniej temperatury, a także czasu transferu.

Kolorowe nadruki na odzieży „high fashion”, sportowej czy roboczej, zdobienie podłoży twardych jak szkło, metal, aluminium czy ceramika to tylko część z możliwości jakie daje technologia termotransferu. Czy zatem termotransfer stał się konkurencją dla sitodruku? Niewielki koszt jednostkowy wydruku powoduje, że nawet pojedynczy egzemplarz produktu ma przystępną cenę, co stanowi zasadniczą przewagę nad sitodrukiem. Czy to w końcu idealna metoda zdobienia?

Należy pamiętać, że takowa nie istnieje, każda bowiem metoda ma swoje ograniczenia technologiczne, a także wady i zalety. Do największych zalet termotransferu zdecydowanie zaliczyć należy: niski koszt zdobienia produktu końcowego, brak kosztów przygotowania, wysoka jakość naniesionej grafiki, wysoka trwałość i precyzyjne odwzorowanie nawet niewielkich elementów.

Dzięki temu, że termotransfer eliminuje wysokie koszty przygotowania, pozwala na drukowanie „tego co chcesz, kiedy chcesz i to już od jednej sztuki”, zaspokojenie potrzeb klientów indywidualnych, stało się nie tylko możliwe, ale i opłacalne. To właśnie dlatego wiele firm zajmujących się do tej pory głównie sitodrukiem, poszerzyło swoją ofertę, wykorzystując właśnie technologię termotransferu. Sam proces jest łatwy i szybki, a cała „produkcja” zmieści się w niewielkim pomieszczeniu. Wystarczy wydrukować interesujący nas wzór/grafikę na odpowiednim nośniku, jeśli jest potrzeba wzór należy wyciąć w ploterze tnącym, a następnie wykonać transfer przy pomocy prasy. Do wydruku wykorzystać możemy np. drukarki laserowe OKI, w tym z innowacyjnym - białym oraz neonowmi tonerami, które zaprojektowane zostały właśnie z myślą o termotransferze. Są one najbardziej kompatybilnymi drukarkami z papierami termotransferowymi serii TheMagicTouch. Hitem minionego lata była premiera drukarki OKI Pro6410NC, umożliwiająca druk fluorescencyjnych wzorów na jasnych i ciemnych tłach.

Potencjał komercyjny technologii, kolejne etapy pracy nad aplikacją, szczegółowa charakterystyka mediów, maszyn i produktów do zdobienia, to informacje, które przekazali w trakcie trwania targów FestiwalDruku.pl uczestnikom warsztatów „Termotransfer od A do Z” specjaliści z firmy Alma Trend. Warsztaty zakończyła merytoryczna dyskusja i wymiana doświadczeń zgromadzonych. Każdy z uczestników otrzymał wzorniki, próbki, a także folder, będący kompendium wiedzy o termotransferze. W jednym miejscu zebrane zostały, dedykowane przez Alma Trend maszyny termotransferowe: prasy, plotery drukujące, plotery tnące oraz drukarki OKI. Folder zawiera także pełną ofertę mediów do termotransferu: folie do druku, flexy, papiery termotransferowe oraz szeroką gamę produktów do zdobienia.

Folder można pobrać z www.termo-transfer.com.pl

Artykuł ukazał się Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn nr 3/2016. Pobierz wydanie TUTAJ.

Dodane tagi