ARTYKUŁ

Połączone technologie: Polacy narzekają i wzdychają

„Współpraca” to słowo klucz powtarzane we współczesnym biznesie od lat. Jak wynika jednak z nowych badań przeprowadzonych na zlecenie Sharp, w polskich biurach jest to raczej myślenie życzeniowe, a nie rzeczywistość. Ponad jedna trzecia pracowników (38%) mówi, że ich koledzy zapominają udostępnić im ważne informacje lub dokumenty, a to oznacza stracony czas i możliwości oraz potencjalną utratę przychodów. Ponadto 71% Polaków deklaruje, że technologia w ich biurach raczej komplikuje wymianę informacji, przy czym średnia europejska dla takiej opinii wynosi zaledwie 40%!

Badanie1 przeprowadzone wśród 500 pracowników biurowych w Polsce wykazało brak pracy zespołowej i samolubne nawyki różnej wagi – od istotnego zapominania o przekazywaniu ważnych informacji po błahe, ale denerwujące zapominanie o uzupełnianiu papieru w drukarkach przez prawie połowę pracowników oraz zmianę temperatury klimatyzacji bez pytania kolegów przez blisko 40% pracowników.

Badanie wykazało, że najczęstsze szkodliwe przyzwyczajenia polskich pracowników to:

  1. Pozostawianie wydrukowanych dokumentów w urządzeniu (50,20%)
  2. Nieuzupełnianie papieru w drukarce, gdy go brakuje (48,40%)
  3. Pozostawienie włączonych monitorów i projektorów (43,80%)
  4. Ignorowanie problemów ze wspólnymi urządzeniami w biurze (40,80%)
  5. Pisanie na komputerze podczas rozmowy telefonicznej / telekonferencji / kontynuowanie pracy podczas spotkania (38,60%)
  6. Zapominanie haseł (38,20%)
  7. Zapominanie o przekazaniu ważnych informacji lub dokumentów (37,60%)
  8. Zmiana ustawień temperatury w systemie klimatyzacji (37,60%)
  9. Przenoszenie dokumentów lub tworzenie nowej struktury katalogów (37,40%)
  10. Mówienie równocześnie z innymi osobami podczas spotkań (33,80%)
  11. Niewylogowywanie się z komputerów w salach spotkań (31,80%)
  12. Modyfikowanie lub niekorzystanie z szablonów (25,80%)
  13. Zmiana haseł/praw dostępu bez powiadamiania innych osób (25,40%)

Mimo dostrzegania tych złych nawyków u kolegów, 1 na 7 z polskich pracowników (13,2%) woli ignorować problemy. Tylko 21% zostawia kartki z komentarzami w obszarze wspólnym. Wygląda na to, że polscy pracownicy akceptują przeciętność – 25% z nas lubi sobie głośno westchnąć, ale potem nie robi już nic.

 

- Większość z nas postrzega te złe nawyki jako część biurowej codzienności, z którą trzeba żyć, a zmienić się nie da. Jednak za wynikami tych badań kryją się poważne problemy. Jeśli firma nie działa w sposób promujący pracę grupową i wymianę informacji, tracimy możliwości do rozwoju. Ile zapomnianych informacji mogłoby doprowadzić do rozwoju firmy, oszczędności czy inspiracji nowych pomysłów? – mówi Adam Bieniewski, Marketing Manager CEE, Sharp Electronics Europe.

Współpraca odgrywa kluczową rolę przy tworzeniu bardziej szczęśliwego, kreatywnego i produktywnego zespołu, a firmy mogą wspierać ją poprzez wprowadzanie odpowiednich technologii. Wiemy, że właściwa technologia może zmieniać sposób pracy, gwarantując, że każdy ma dostęp do potrzebnych informacji.

Więcej na temat tej inicjatywy na: www.sharp.pl/unlock

1 Badanie przeprowadzono na 6045 pracowników biurowych w dziewięciu krajach Unii Europejskiej (we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Szwecji, Polsce, Holandii, Czechach i na Węgrzech).

www.sharp.pl

www.linkedin.com/company/sharp-eu

KL

Dodane tagi