ARTYKUŁ

Trendy na rynku druku 3D

Trendy na rynku druku 3D

Globalna wartość produktów i usług 3D rośnie w tempie 30%1 rocznie, co sprawia, że jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków z pogranicza nowych technologii i biznesu. Niemal nieograniczone zastosowania produkcyjne i coraz większy wybór materiałów wytwórczych sprawiają, że druk 3D daje ogromną szansę na rozwinięcie potencjału biznesowego firmom z różnych branż, od przemysłowej i motoryzacyjnej przez projektowo-architektoniczną po producentów elektroniki konsumenckiej.

Wspólną wartością wynikającą z zastosowania druku 3D dla każdej z nich jest optymalizacja procesów prototypowania oraz wytwarzania – jednych z największych wyzwań współczesnych producentów, którzy poszukują rozwiązań poprawiających efektywność i elastyczność pracy, ograniczających czas czy minimalizujących błędy, które mogą wyniknąć z niewystarczającej inspekcji prototypów i wykorzystywanych w ich produkcji narzędzi.

Odbywające się w październiku Forum Autodesk 2016 – wydarzenie poświęcone trendom i kierunkom rozwoju projektowania przestrzennego – pokazało, że rynek 3D w Polsce cały czas rośnie. Obecność czołowych krajowych dostawców i szeroka oferta urządzeń do różnych zastosowań, jak co roku były doskonałą okazją do prezentacji praktycznych możliwości maszyn oraz wymiany doświadczeń między dostawcami i przedstawicielami biznesu. Uczestnicy po raz pierwszy mogli przyjrzeć się z bliska technologiom 3D Systems od Canon, który zaprezentował dwa zaawansowane, profesjonalne systemy wytwarzania przyrostowego wykorzystywane m.in. do prototypowania pełnokolorowych elementów (CJP) i bardzo dokładnych prototypów, narzędzi, a nawet gotowych produktów z fotopolimerów (MJP). Canon coraz mocniej akcentuje swoją pozycję w tym segmencie, łącząc profesjonalne rozwiązania i know-how z zakresu wykorzystania i serwisu urządzeń 3D w zastosowaniach produkcyjnych. Na stoisku firmy zostały zaprezentowane drukarki ProJet 660Pro – wykonujące kolorowe modele z proszku gipsowego, idealne do badania ergonomii kształtu oraz wizualizacji idei – oraz ProJet 2500 – modele zaprojektowane do produkcji funkcjonalnych prototypów i elementów produkcyjnych.

- Rozpoczęcie dystrybucji zaawansowanych urządzeń 3D Systems w Polsce pozwoliło rozszerzyć kompetencje Canon w zakresie dostarczania technologii 3D dla biznesu – przyznaje Rafał Osiekowicz, dyrektor marketingu Wide Format Group w Canon Polska. - Nasi klienci, oprócz zaawansowanych drukarek CJP, MJP czy SLA otrzymują pełne wsparcie merytoryczne i techniczne w ramach certyfikowanej sieci serwisowej Canon na terenie całego kraju. To kompleksowe podejście, łączące innowacyjne technologie, serwis i wsparcie merytoryczne specjalistów całego zespołu inżynierów Canon Europe. Spotykając się z klientami, m.in. podczas Forum Autodesk, widzimy ewidentną potrzebę poszerzania wiedzy o technologiach przyrostowych tak, aby przedstawiciele biznesu mieli pełną świadomość wszystkich możliwości wynikających z zastosowania każdej z nich. Dzięki temu mamy pewność, że wybrany sprzęt będzie najbardziej optymalnym rozwiązaniem do konkretnych potrzeb i zostanie wykorzystany w 100% - dodaje Rafał Osiekowicz.

www.canon.pl

 

1. “Wohlers Report 2015: 3D Printing and Additive Manufacturing State of the Industry Annual Worldwide Progress Report”, Wohlers Associates, 2015.

Artykuł ukazał się w bieżącym Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn. Pobierz wydanie TUTAJ.

Dodane tagi