ARTYKUŁ

Technologia HP w kontekście innowacji opakowań

Technologia HP w kontekście innowacji opakowań

Tegoroczne Targi Branżowe Fespa, które odbyły się w Kolonii, obfitowały w prezentację wielu nowych produktów i licznych przełomowych wydarzeń. Jednym z ważniejszych było powołanie firmy Integart Sp z o.o. na dystrybutora przemysłowych maszyn wielkoformatowych HP Scitex FB Industrial Press na rynku polskim. Decyzja ta jest konsekwencją wieloletniej owocnej współpracy Integart i HP w segmencie urządzeń produkcyjnych.

Integart jest od kilku lat złotym partnerem firmy HP i był dwukrotnie nagrodzony tytułem „Award of Recognition” za wynik sprzedaży w latach 2013 i 2014. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania umowy dystrybucyjnej w segmencie Industrial z firmą Integart, ponieważ jest ona gwarantem profesjonalnych działań w kreowaniu rynku, obsługi serwisowej oraz dysponuje odpowiednim zapleczem logistycznym – mówi Paulina Suchodolska, przedstawiciel HP Industrial w Polsce. Menadżerem produktowym tej linii w firmie Integart został Piotr Socha, posiadający długoletnie doświadczenie w branży przemysłowego druku cyfrowego.

- Klient lubi, gdy ciągle coś się zmienia w opakowaniu oraz jego formie prezentacji. Nowe promocje i specjalne okazje powodują,iż personalizowane produkty są szyte na miarę konsumenta, który lubi, aby cały czas go czymś nowym zaskakiwać - mówi Piotr Socha, dzieląc się wrażeniami z targów Fespa.

Dostrzegając ogromny potencjał wzrostu tego rynku zarząd firmy Integart podjął decyzję o rozbudowie swojej struktury zasobów ludzkich. Integart zatrudnił dodatkowo wielu nowych pracowników, praktycznie we wszystkich działach firmy. Dyrektorem regionalnym dedykowanym do produktów HP na północy Polski został Tomasz Melzacki, a na południu Tomasz Stawicki. Wchodzenie światowych marek na rynek polski, postępująca globalizacja, tworzenie nowych marek własnych oraz wprowadzanie nowych wersji produktów masowych – wszystko to powoduje, że w dzisiejszym świecie na rynku jest znacznie więcej produktów niż jeszcze np. dwadzieścia lat temu. Na przestrzeni lat obserwujemy zmiany pod kątem funkcji, którą pełnią opakowania. Zadania takie jak informowanie klienta o składzie produktu, instrukcja obsługi czy spełnianie wymogów prawnych były jeszcze trzydzieści lat temu priorytetowe dla każdego opakowania.

XXI wiek w opakowaniach

Obecna rzeczywistość, w której każdy produkt musi wyróżniać się spośród setek innych, opakowania są praktycznie obligatoryjne. Klient, poszukujący w labiryncie wielkopowierzchniowego sklepu, powinien dzięki przyciągającemu uwagę pudełku czy ciekawym displayom POS, szybko odnaleźć właściwy produkt. Co więcej, sam design opakowania ma za zadanie nakłonienie klienta do sięgnięcia po produkt i dokonanie zakupu. Projekt graficzny, wysokiej jakości wykonanie oraz precyzyjnie skierowany przekaz marketingowy tworzą klucz do sukcesu. Opakowanie oddziałuje na emocje klienta oraz umożliwia jego interakcję z produktem. Przed półką sklepową odgrywa się scena niczym z teatru, gdzie aktorami są właściciele marek walczący o klientów, sceną cały rynek, recenzentem zaś dyktujący warunki konsument. Wybór najlepszego aktora odbywa się każdorazowo, kiedy klient sięga po produkt z półki sklepowej. Wówczas, aby przyciągnąć wzrok klienta i nakłonić do zakupu, zbawienne są wszelkie narzędzia marketingowe w miejscu sprzedaży jak choćby potykacze, stojaki, POS-y, wobblery, które mówią jasno do konsumenta: kup mnie!

Z życia wzięte

Przykładem rozwijającego się rynku są opakowania „shelf ready”, czyli kartonowe ekspozytory. Dzięki nim sprzedaż detaliczna może stać się też hurtową. Umożliwiają one bowiem wystawienie większej liczby produktów w zbiorczym opakowaniu na półkę sklepową. Klient zaś może wziąć całą zgrzewkę czy kartonie, nie rozdzielając tego na sztuki. Ułatwiają to również inwentaryzację, przemieszczanie, szybką identyfikację produktów w obrębie placówki handlowej oraz przyczyniają się do zwiększenia atrakcyjności produktu. Wymaga to od dostawców produkcji kartonów zbiorczych, będących częścią designu produktu. Branding sklepowy jest obecnie nieodzowny, zaś właściwa ekspozycja produktu na półce sklepowej lub przy użyciu materiałów SRP okazuje się niezbędna.

„My marketing”

Charakterystyczne dla ostatnich lat jest przejście z marketingu masowego do personalizacji „my marketing”. Przykładem może być kampania czołowego producenta napojów Coca Cola, wprowadzająca personalizowaną szatę graficzną na opakowaniach. Puszki i butelki Coli noszą imiona odpowiednie dla kraju, w którym sprzedawany jest produkt. Ten genialny pomysł realizowany był na maszynach HP Indigo i kopiowany potem przez wiele innych firm jak choćby Nutellę.

Technologia w pogoni za trendem

Powyższe zmiany na rynku opakowań przyczyniają się do rosnącego zapotrzebowania na nowe technologie, które umożliwiają przede wszystkim drukowanie wysokiej jakości opakowań w krótkich spersonalizowanych seriach, a tak że zadruk opakowań zbiorczych do dedykowanych kampanii marketingowych przy jednoczesnym skróceniu czasu realizacji zamówień. Kreatywny i unikatowy design przyciąga oko konsumenta i wzywa do akcji – Kup tu i teraz! Dodatkowym atutem tego typu opakowań jest fakt, że z powodu swojej estetyki opakowania często żyją dłużej niż sam produkt, klient znajduje dla nich nowe dodatkowe funkcje i zastosowania, przedłużając wartość reklamową oryginalnego produktu. Na powyższe zapotrzebowania rynku odpowiada seria przemysłowych urządzeń wielkoformatowych HP Scitex FB Industrial Press. Urządzenia te dają dużo więcej możliwości w produkcji materiałów POP i POS. Firma Integart, dystrybutor rozwiązań HP na polskim rynku, ma od niedawna w swojej ofercie modele HP Scitex FB 7600, FB 11000 oraz FB 15500. Urządzenia te przeznaczone są do zadruku materiałów płaskich – zarówno sztywnych, jak i giętkich w trybie arkuszowym o rozmiarach maksymalnie 1600 mm x 3200 mm, z wykorzystaniem wysokowydajnych tuszy UV do aplikacji wewnątrz i na zewnątrz.

Zastosowana w dwóch ostatnich modelach technologia High Dynamic Range (HDR) to przykład innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym otrzymaliśmy urządzenie drukujące z prędkością do 650 m2/h, w siedmiu trybach prędkości. Gwarantuje ono wysoką jakość świetną jakość w ydruku oraz wysoką produktywność. Zapewnia precyzyjną kontrolę kolorów, umożliwiającą zachowanie jasności i wyrazistości obrazu. Co więcej, maszyny drukują na takich podłożach, jak papier, tektura falista pianka PVC, arkusze PVC, polistyren (HIPS), polipropylen komorowy, poliwęglan, polietylen, polipropylen, papier syntetyczny, SAV, pianka foamboard, kompozyty typu Dibond i wielu innych. Specjalnie opracowane atramenty HP umożliwiają druk na różnorodnych materiałach. Są gwarancją zachowania przez nie wysokiej odporności na zarysowania i warunki zewnętrzne. Drukarka umożliwia uzyskanie efektu gloss i matt w jednym przebiegu.

Maszyna drukująca HP Scitex FB 11000 świetnie nadaje się do zadruku materiałów płaskich – zarówno sztywnych, jak i gietkich w trybie arkuszowym o rozmiarach maksymalnie 1600 mm x 3200 mm. Urządzenie może drukować również przy pomocy tuszy UV o wysokiej wydajności.

Widoczna na zdjęciu HP Scitex FB 15500 to technologiczny przełom i efekt wieloletnich udoskonaleń. To urządzenie wydajne, umożliwiające pracę z różnymi formatami i rodzajami podłoży podawanymi automatycznie. Drukarki HP Scitex FB mogą być z powodzeniem wykorzystane przy produkcji opakowań oraz materiałów POP i POS”. Urządzenie to zmienia oblicze branży opakowaniowej w segmencie premium i prowokuje do analizy opłacalności produkcji krótkich nakładów produkcyjnych. Ilość tego typu zleceń rośnie lawinowo i nie może być efektywnie i na czas realizowana przez urządzenia analogowe.

www.integart.com.pl

Dodane tagi